Hvem er vi?

Banner

Strandskolen er en kommunal folkeskole i Karlslunde i Greve Kommune tæt ved S-tog og bus. Vi er en tresporet skole med 607 elever , 16 SFO-medarbejdere, 6 børnehaveklassesmedarbejdere og 45 lærere.

Skolen er kendetegnet ved at være en skole med et højt fagligt niveau samt ansatte og forældre, der engagerer sig i skolens virke. Alle børn i 1. - 3. klasse har en iPad og børn og unge i 4. - 9. klasse har en Chromebook. Digitalisering og gode It-kompetencer er en vigtig del af skolens og kommunens strategi.

Skolens bygninger danner sammen med gode udemiljøer grundlaget for undervisningen, idet vi har skov, strand og mose lige om hjørnet. Lærerne har mulighed for at forberede sig på skolen ved eget skrivebord, men har også mulighed for, på grund af en fleksibel arbejdstidsaftale, at forberede sig hjemme. Overordnet set er folkeskolereformens tre overordnede målsætninger retningsgivende for de seks pejlemærker, vi sammen med skolebestyrelsen sætter for vores arbejde.

• Alle elever skal udfordres, så de bliver så dygtige, de kan.
  • Skolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater.
  • Tilliden til og trivslen i skolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis

pilForældrefolder

pilVærdigrundlag