IT & iPads

BannerHovedpunkterne i Strandskolens IT-vision

• IT skal i alle relevante sammenhænge fremme og understøtte elevernes læring.
  • IT skal løbende tilføje fagene en udvidet faglighed.
  • Eleverne skal lære muligheder og farer/bekymringer ved brug af internettet - i samarbejde med forældre
  • Strandskolens personale og elever skal kommunikere og dele informationer, viden, opgaver m.m. online med elever, kolleger og forældre.

pil Læs hele visionsplanen her

Procedurer for iPads og Chromebooks

Ipads i 1. klasse

Med opstart i 1. klasse, får eleverne udleveret en ipad. Når eleverne får udleveret en Ipad, skal I udfylde en samtykkeerklæring og en udlånsseddel, som I vil få udleveret. Disse skal afleveres til klassens kontaktlærer. Eleverne vil hvar få udleveret en iPad, et cover og en oplader, som er til brug for undervisningen.

Ved indskrivning på Strandskolen

Når dit barn starter på Strandskolen efter 0.klasse, skal i udfylde en samtykkeerklæring og en udlånsseddel, som i vil få udleveret ved indskrivningen af dit barn.  Disse skal afleveres på kontoret ved skolestart. Her vil i samtidig få udleveret en iPad, samt oplader.

Hvis uheldet er ude

Hvis dit barns iPad går i stykker skal i kontakte IT-kontoret, de har åbent mandag, tirsdag og torsdag mellem kl. 8:00 - kl.15:00. Yderligere er der mulighed for at kontakte IT-support på skolen på tlf. 70715705.

Når I stopper på Strandskolen

Hvis dit barn stopper på skolen før endt skolegang, skal iPad samt oplader (Evt. tastatur) afleveres på kontoret, på barnets sidste skoledag. Der bliver udleveret en afleveringsseddel som skal udfyldes, i får en kopi af denne som bevis på at den at afleveret til skolen. iPad skal være "nulstillet" og være fjernet fra ”Find min iPhone”, inden aflevering. Der findes vejledning til dette på kontoret. Når dit barn går ud af 9.klasse får de udleveret en vejledning til fjern ”Find min iPhone” og til at nulstille iPaden. Dette skal være gjort inden den skal afleveres. Hver klasse får et tidspunkt hvor de skal møde op på kontoret og afleverer deres iPad, cover, oplader og evt. tastetur.